کد مطلب:301726 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:135

منقبت 34


«فی الامر بالتوسل الیها كابیها و بعلها و بنیها فی الحوائج و عند كل مسئلة و الامر بحبها والصلاة علیها و زیارتها». [1] .

چنانكه پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمومنین علیه السلام و فرزندان معصوم او علیهم السلام ملجا و مرجع توسل جمیع انبیاء بوده اند، بشر از آدم تا خاتم مامور به توسل به حضرت صدیقه زهرا علیهاالسلام بوده است.

از همان وقتی كه آدم علیه السلام آفریده شد و- برای استجابت دعا و رفع مشكلاتش توسل به پنج تن علیهم السلام و شفیع قرار دادن آنها در پیشگاه پروردگار بی همتا توسط جبرئیل به او آموخته شد تكلیف بنی آدم روشن گردید.

انسانی كه در جهانی پر از شدائد و مشكلات قدم می نهد، دنیایی كه دائما در آغوش امواج بلا و گرداب حوادث عظیمه است، رحمت بیكران الهی ایجاب می كند كه دستاویزهای محكم و عروةالوثقای ناگسستنی در اختیار این بشر سرگردان قرار دهد تا در مسیر ناهموار زندگانیش، امیدگاهی خداپسند، و پناهگاهی دور از گزند داشته باشد و با توسل و تمسك و چنگ زدن به ریسمان رحمت واسعه ی


الهی، فرزندان آدم نیز همانند حضرت آدم علیه السلام به ساحل نجات دست یابند.

اكنون با قلبی سرشار از خلوص، و امیدوار- همانگونه كه خداوند یكتا به پیامبرانش راه نجات را نشان داده است و به آنها طریق دعای خداپسند را آموخته است- ما نیز به درگاه «الله» روی نیاز می آوریم، و وجود مقدس آبرومند زهرا را شفیع و راهگشا و واسطه ی فیض خدائی قرار می دهیم و عرضه می داریم: «یا فاطمة اغیثینی، یا فاطمة اغیثینی».

چنانكه به صلوات بر پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه ی اطهار و زیارت آنان- بعنوان یك فرمان الهی و امر اسلامی- دستور داده شده است، عینا به صلوات بر فاطمه علیهاالسلام و زیارتش تصریح و تاكید گردیده است.



[1] مراجعه بفرماييد به: بخش حضرت فاطمه عليهاالسلام از ديدگاه روايات (ذيل موضوع اول و چهارم).